Przestrzenna analiza lokalizacji wybranych wielkopowierzchniowych sieci handlowych w mieście Jarosławiu.
Najliczniejszą pod względem liczebności wielko
powierzchniową siecią handlową placówek w mieście Jarosławiu jest sieć
Biedronka. Posiada ona cztery placówki w tym mieście. Swoje placówki ulokowała w tym mieście w miejscach
o dużych skupiskach ludności oraz przy głównych drogach. Inne sieci handlowe
będące przedmiotem analizy, posiadają po jednej placówce w tym badanym mieście.
Na przykład sieć handlowa Majster zlokalizowała swój obiekt poza granicami
terytorialnymi miasta, ze względu na niedostateczną ilość wolnej przestrzeni w
mieście oraz specyfikę sklepu.
Atrakcyjnym miejscem na ulokowanie nowych placówek
handlowych przez sieci handlowe wydaje się galeria handlowa lub pobliże tego
miejsca, widać to choćby na przykładzie niektórych sieci znajdujących się w
mieście Jarosławiu. W takim przypadku z dużym prawdopodobieństwem klienci,
dokonywujący zakupu np. w sklepie obuwniczym lub odzieżowym z dużym
prawdopodobieństwem dokonają także zakupu w sklepie wielko powierzchniowym.
Który sąsiaduje z galerią handlową lub jes ulokowany wewnątrz niej. Na
przykładzie miasta Jarosławia można zauważyć że wewnątrz takiego obiektu
handlowego jakim jest galeria handlowa, swoje placówki umieściły takie sieci
jak: Tesco, RTVeuroAGD, Jysk. A w bliskiej odległości swoje obiekty umieściły
sieci handlowe: Lidl, Mrówka PSB, i Media Expert.
Jedną z zalet takiego umiejscowienia obiektów jest ich
współzależność oddziaływania na siebie, oraz niewątpliwie główną wadą
występująca konkurencyjność. Konkurencyjność występuje pomiędzy np. w takim
przypadku: Tesco-Lidl.
Komentarze
Prześlij komentarz