Przestrzenna analiza lokalizacji wybranych wielkopowierzchniowych sieci handlowych w mieście Jarosławiu.



Najliczniejszą pod względem liczebności wielko powierzchniową siecią handlową placówek w mieście Jarosławiu jest sieć Biedronka. Posiada ona cztery placówki w tym mieście.  Swoje placówki ulokowała w tym mieście w miejscach o dużych skupiskach ludności oraz przy głównych drogach. Inne sieci handlowe będące przedmiotem analizy, posiadają po jednej placówce w tym badanym mieście.
Na przykład sieć handlowa Majster  zlokalizowała swój obiekt poza granicami terytorialnymi miasta, ze względu na niedostateczną ilość wolnej przestrzeni w mieście oraz specyfikę sklepu.
Atrakcyjnym miejscem na ulokowanie nowych placówek handlowych przez sieci handlowe wydaje się galeria handlowa lub pobliże tego miejsca, widać to choćby na przykładzie niektórych sieci znajdujących się w mieście Jarosławiu. W takim przypadku z dużym prawdopodobieństwem klienci, dokonywujący zakupu np. w sklepie obuwniczym lub odzieżowym z dużym prawdopodobieństwem dokonają także zakupu w sklepie wielko powierzchniowym. Który sąsiaduje z galerią handlową lub jes ulokowany wewnątrz niej. Na przykładzie miasta Jarosławia można zauważyć że wewnątrz takiego obiektu handlowego jakim jest galeria handlowa, swoje placówki umieściły takie sieci jak: Tesco, RTVeuroAGD, Jysk. A w bliskiej odległości swoje obiekty umieściły sieci handlowe: Lidl, Mrówka PSB, i Media Expert.
Jedną z zalet takiego umiejscowienia obiektów jest ich współzależność oddziaływania na siebie, oraz niewątpliwie główną wadą występująca konkurencyjność. Konkurencyjność występuje pomiędzy np. w takim przypadku: Tesco-Lidl.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Analiza giełdowa 18.09.2017r.

Analiza giełdowa z dnia 28.08.2017

Analiza giełdowa tygodniowa 03-07.07.2017r.